Feeds:
Posts
Comments

Archive for March, 2010

Boxing for Kids

As a sport boxing exercise doesn’t come to mind foremost for the majority of parents. Many parents would not consider boxing for kids in the slightest and would have a fear for their kid coming home with black eyes and a broken nose after the first session! However, as with all sports, boxing for kids can be safe with investment in the right equipment and in a good environment. The proper gear includes approved, Olympic-style headgear to protect against concussions and a mouth guard to help keep their teeth intact. Groin protection is also a necessity. Special child-sized Everlast boxing gloves are commonplace nowadays and should have a firm, snug fit.

The risk of injury is no greater than in other popular sports or activities such as gymnastics, hockey, swimming or football. Ensuring your child’s safety is about educating yourself in the sport and viewing the facilities it takes place in prior to expressing an opinion on it. With the increasingly tight Health and Safety regulations placed on all organizations regardless of size, boxing exercise should always be practiced in a safe environment which would benefit you as a parent. The benefits of placing your child in a boxing program far outweigh the risks. They also go way beyond the obvious assets of regular exercise, fitness and helping your kid to take care of themselves in this increasingly intimidating world. By taking part in boxercise kids can learn valuable boxing combinations, foot and hand speed, heavy bag workout and sparring.

Boxing for kids can be a very rewarding sport. It gives kids a sense of confidence, esteem, and, most importantly, self discipline. By submitting to a regular training schedule that’s structured and supervised, kids don’t just work out aggression, they learn perseverance and self-management. As with most things in life there is a clear correlation between hard work and noticeable results in your childs development (both physical and mental). It is also particularly effective for children that have behavioral problems. By giving them an outlet for their aggression, in a safe environment, and a strict schedule, through boxing exercise these kids learn the benefits of sportsmanship and hard work and begin to develop some self-worth and belief.

It’s true that with boxing comes the risk of slight injury, including parents main concern – brain damage, but it’s no more dangerous than other popular sports. As long as your little one has the right equipment (Everlast equipment is highly regarded in the boxing world), teachers, and environment, boxing can really help in your kid’s ongoing development.

Any coach worth his salt will always put the safety and developing sportsmanship of your child first (let’s face it if he didn’t he wouldn’t have a job!). An establishment with a good reputation and parents referrals will always be certified and insist on your child having the appropriate insurance and the proper gear before they commence their lessons. If you’re still unsure as to whether to let your child partake in boxing visit a gym to reassure yourself.

Read Full Post »

1. To make the game watching more interesting, visit a friend’s house and watch it with your friends. You can also go to a local bar or a different town and try to bring a change in the match viewing experience.

2. Nothing can beat the joy and excitement that you can experience if you view the matches in a big screen. Viewing the matches in a big screen with friends and people cheering by the sides is a different experience altogether.

3. Keep food stores at hand whenever you are up for match viewing. IN between snacks can certainly add up to the flavor of the match. Whether it’s a friend’s house or a local bar you chose to see the matches, make sure you have prepared for what are you going to munch in throughout the matches.

4. To make sure that you do not miss out on any fun regarding the matches such as off field information and match build ups etc, So arrive sometime before the scheduled match time. If it’s a public place you have chosen for match viewing you would certainly want to take a good seat so that you can enjoy the match well.

5. Drinks often become an inevitable part of such high profile matches and more so when you are in a group. Try to stick to soft drinks and even if you are taking alcohol make sure you drink in moderation.

6. You can also try to catch a dinner post match with your friends or loved ones. Trying to revive the match moments and discussing the wonderful experience can certainly make your evening gleeful.

7. If football isn’t your forte and but you still want to enjoy this world cup, going to a local bar or any place where the matches are shown can certainly let you bask in the excitement of FIFA .

8. You might also try crazy things such as painting your face in the colors of your favorite team or a simple wearing of your favorite jersey and cheer your favorite team.

9. Going to a public place or the local bar means that you can view the matches amidst a party atmosphere. In these places you can meet crazy football fans and different people, interact with them and enjoy together. It’s like a get together; a big party you are attending. You can make new friends or meet the old ones.

10. Saturday, Friday and Wednesday schedules most of the England matches. You would like to plan your work routine in accordance with that and watch the matches.

Read Full Post »

1. Dia lebih perhatian dari biasanya. Ini karena dia merasa bersalah kepada Anda. Namun, perhatian tersebut perlahan-lahan akan berkurang dan akhirnya menghilang setelah perselingkuhan semakin dalam.

2. Dia mulai menghujani Anda dengan hadiah. Sama seperti poin pertama, ini dilakukannya karena merasa bersalah telah mengkhianati Anda. Dengan memberikan hadiah-hadiah itulah ia bisa mengatasi rasa bersalahnya.

3. Tingkah lakunya membuat Anda merasa ada sesuatu yang tidak beres. Percayailah instink Anda. Tidak peduli dengan instink tersebut sama saja Anda “membutakan” diri dari kebenaran yang ada. Andalah yang paling tahu kebiasaan, rutinitas, dan sikap-sikapnya sehari-hari. Jadi, curigalah bila semua itu berubah.

4. Dia mulai semakin sering memancing pertengkaran. Ini adalah alasannya untuk marah dan pergi menemui kekasih gelapnya. Namun, bisa juga dilakukan karena perasaannya yang bercampur aduk setelah mengkhianati Anda.

5. Selalu membicarakan kemungkinan hubungan Anda berdua berakhir. Waspadalah jika dia mulai sering berkata, “Apa yang kamu lakukan jika hubungan kita berakhir?” atau, “Jika sesuatu terjadi pada kita berdua, saya akan selalu menyayangi kamu sebagai teman.” Asal Anda tahu, kalimat berandai-andainya itu karena ada orang lain yang akan menerimanya dengan senang hati begitu hubungan Anda berdua berakhir.

6. Dia seperti Anda saat sedang mengalami PMS. Dia tampak senang dan bersemangat ketika akan pergi keluar rumah sendirian, dan langsung lesu serta lemas saat berada di dekat Anda.

7. Dia jarang bicara dengan Anda dan menjadi “dingin” seperti es batu, tidak peduli pada perasaan Anda.

8. Selera musiknya tiba-tiba berubah. Karena jadi lebih sering mendengarkan musik kesukaan “sang pacar”, ia pun jadi ikut menyukai musik tersebut.

9. Harga dirinya rendah. Bukan berarti lalu dia pasti berselingkuh. Namun, orang-orang seperti ini umumnya cenderung mencari rasa aman dan umpan balik positif dari orang lain. Nah, salah satu cara mendapatkannya, ya, lewat perselingkuhan.

10. Dia terus-menerus mengkritik orang lain (lawan jenisnya). Ini adalah usahanya untuk membuat Anda berpikir bahwa orang seperti itu bukanlah tipe favoritnya, walau sebenarnya diam-diam dia tertarik.

11. Dia jadi lebih sering memberi kritik pedas kepada Anda.

12. Emosinya jadi lebih mudah terpancing terhadap komentar Anda, bahkan komentar netral sekalipun.

13. Dia tak lagi memberi perhatian kepada Anda, anak-anak, dan kehidupan keluarga.

14. Dia mulai seperti bermain “petak umpet” saat Anda berada di dekatnya. Misalnya, Sering sekali menutup pintu atau pergi menjauh saat bicara di telepon.

15. Dia tak pernah lagi memuji penampilan Anda.

16. Dia mulai berhenti mengucapkan “Aku cinta kamu”.

17. Dia tampak salah tingkah atau tampak merasa bersalah saat Anda melakukan hal baik untuknya.

18. Dia justru menuduh Andalah yang berselingkuh walau tak memiliki bukti yang kuat.

19. Dia lebih memilih menghabiskan waktu bersama teman-temannya dibanding bersama Anda.

20. Dia mulai tak berminat membicarakan masa depan perkawinan Anda berdua.

21. Dia tak lagi menunjukkan kasih sayangnya kepada Anda.

22. Dia lebih memilih membaca atau menonton teve dibanding mengobrol atau bercinta dengan Anda.

23. Dia sering membicarakan masalah yang tengah dialami orang lain, terutama pada lawan jenisnya.

24. Dia mulai menggunakan kata-kata humor atau canda serta pendapat yang berbeda dari biasanya, yang tidak mencerminkan dirinya.

25. Dia semakin tidak memperhatikan anak-anaknya. Anak-anak pun merasa ada sesuatu yang salah dengan ayah mereka.

26. Dia seperti menarik diri dan menjauh. Tapi saat Anda menanyakan itu semua, dia tak ingin membicarakannya.

27. Dia tampak tidak berkonsentrasi dan tidak menunjukkan gairahnya saat bercinta.

28. Dia selalu tampak kaget atau bingung setiap bangun pagi. Ini karena tidak yakin di tempat tidur siapa dia terbangun.

29. Anda mendengarnya mengigau menyebutkan nama seseorang (nama perempuan tentunya) lebih dari satu kali.

30. Sahabat dan anggota keluarga Anda sering melihat ketegangan di antara Anda berdua, bahkan jauh sebelum Anda sendiri menyadarinya.

31. Dia mudah sekali merasa “terancam” saat Anda bertanya-tanya tentang beberapa hal kepadanya, dan merasa seperti diinterogasi.

32. Pola tidurnya berubah dari biasanya dan tampak resah.

Read Full Post »

Motion sickness is common to almost everybody. It is usually frequent to those who travel a lot, whether by land, air, or sea. The different forms of motion sickness are based on the kind of transportation that they employ.

One of the most common kinds of motion sickness is the seasickness. It is usually characterized by a sensation of nausea and vertigo.

People who experience seasickness are those who are not conditioned to travel by sea or who cannot stand the swaying motion of the boat brought about by the waves. Though, there are others who experience seasickness as soon as they step aboard, even if the ship is not yet moving or is in the dry dock condition.

Basically, the results and effects of seasickness is not very alarming, except for those who have important matters to attend to while aboard a ship. This means that people who have duties in the ship will have the tendency of not performing their duties well if ever they get to experience seasickness.

Causes of Seasickness

Generally, people are conditioned to stay upright by maintaining the center of gravity within their feet. If motion is applied, the body tends to have visual confusion. Here, seasickness starts.

Moreover, the irregular pressure on the bowels, wherein the diaphragm tends to move along with the movement of the ship, can also cause seasickness.

With the advent of medical advancements, people can now cope up with seasickness through medications. These medicines have special components that normalize the condition of the body so as to adapt with the changes in the environment.

Tricks to Deal With it

Aside from medications, there are different ways how to cope up with seasickness. Here’s how:

1. Waves trigger seasickness.

Most experts say that it would be better to focus one’s sight to the horizon. It would be better if people will not look at the waves because the motion that it entails will render more confusion on the body’s ability to keep the center of gravity on their feet.

2. Adults should be more prepared with medications that will help reduce seasickness.

Studies show that seasickness is more prevalent in adults than children below 12 years old. Particularly, cases of seasickness are higher in females. According to the statistical reports, there are seven cases of seasickness in females and only one in males.

3. When sleeping, people should lie on their backs.

4. People who are prone to seasickness should stay where the fresh air is available.

Indeed, seasickness is not a problem if people will know how to cope up with it.

Read Full Post »

The following is not about how to write profitable articles for print magazines. In fact, it isn’t about selling articles at all. There is nothing wrong with selling your writing, but it is a difficult field to get into and your income will always be limited.

For example, how much can a new writer make for a 600-word article from a magazine? I recently looked at what various magazines pay for such short articles. It ranged from a few free copies of the magazine up to about $100. Longer articles can be sold for more, of course, but those require quite a bit more work, and sometimes a fair amount of research.

Now consider what you can do with a 600-word article if you have a website to promote. Suppose, for example, that your site is about body building, and you make money referring people to various affiliate products for which you are paid a commission. Assuming the site is based on an interest of yours (that always helps), you can probably write an article on “Six Top Body Building Tips” in thirty minutes or so, just from your own experience.

Afterwards you distribute that article to a dozen or more free article directories. The link back to your site that is in the “about the author” section at the end of each, will help your ranking in the search engine. Visitors to the directories will read your article and click through to your site. Other site owners will take it to use on their sites, providing you with more exposure and links (they are required to leave the link active if they use the article).

If this is done right, you’ll have some additional traffic. If that traffic results in a few dollars per month in additional revenue for you, you’ve done well. A few dollars every month, after all, can add up to more than a hundred dollars over the years, which is decent pay for your hour spent writing and distributing the article.

That’s how to write profitable articles. The income you get is residual, meaning it will continue to come in automatically long after your initial effort. Now let’s look at three rules to make sure that you get the best results with this strategy.

1. Target good keywords.

Readers will find your article mostly through search engines, so it’s important that you target the words they use to search. A bit of research at any of the free sources of keyword traffic information will supply you with a list of phrases that are searched often enough. The keyword phrase, “how to write profitable articles,” which I target in this piece, is a relatively poor one, with only about 200 people per month searching it, but it contains “how to write,” and “profitable articles,” both of which have additional search traffic, plus it is an easy one for me to write about. In general, target keywords that have sufficient traffic, but stay away from those that are hyper-competitive (too many internet marketers are targeting “make money,” and “lose weight” for example).

2. Optimize the article. Good Luck !, Where there’s a will there’s a way ,,..

Read Full Post »

Building an online business is not something you can achieve overnight. You need to work at it, and work hard. There are too many claims that you will wake up as a millionaire tomorrow morning however it is a long road to building a solid online business. You can start to build your business steadily over time so it grows and grows, making it bigger and better.

You do need to be realistic and realise that it will take time and lots of effort to make it work but by there are places that you will be able to learn from, even with little or no prior knowledge and as you learn you will become more confident but most of all it can cost you less than you think.

You should work at your own pace, spend a few hours a week or a few hours a day, it’s up to you. The problem most beginners face is greed. They see all these programs claiming to make huge fortunes overnight. All you need to do is buy the product, push a few buttons and bang, the money will come rolling in! In reality, you don’t make any money, so you move onto the next product and the process is repeated, over and over. You then suffer from information overload. You have all these different products, you’ve used bits and pieces of them all, never saw one through to the end, and have six, seven maybe even eight people all advising you how to make the big bucks, all in different ways, so you end up losing all focus and have no real path to follow. It happens to everyone!

What you need to do is pick a path and stick to it, going at your pace but remember to stay focused. It’s better to do the job right and take a bit longer than rush and do a poor job.

You don’t need to build a fancy website with fancy graphics and videos etc. All you need is a site that tells people what to expect from you or provides the information they are looking for. The fancy elements will just distract them from the reason they are there. As you gain more experience you can try adding a few more tricky things such as videos, as long as they add to the site and not just because they look fancy.

In the end if you want to succeed and are prepared to put in the work required, you will end up with a solid business that will grow and grow.

Read Full Post »

Buat cowok, cewek matre itu sepertinya sebuah penyakit yang harus dibasmi. Seakan-akan kita akan mendapatkan surga kalau punya pasangan yang tidak matre. Banyak cowok yang mendambakan ceweknya ngga matre dan bisa menerima apa adanya.

Ada tidak sih cewek yang tidak matre?

Jawabannya singkat dan jelas, tidak ada tuh. Semua cewek terlahir dalam kondisi matre. Lalu apa sih matre itu sendiri? Menurut saya sih, matre itu kecenderungan terhadap harta. Wah, kalau gitu kita sebagai cowok bakal rugi terus dong karena ngga ada cewek yang ngga matre?

Semua itu tegantung dari kadar matrenya si cewek juga. Banyak cewek yang saya tanya, mereka selalu mengatakan bahwa matre itu untuk bertahan hidup. Pertama dengar jawaban itu saya juga sebal sendiri. Tapi setelah dipikir-pikir lagi ada benernya juga.

Cewek tercipta sebagai mahluk yang nantinya akan “menggantungkan” dirinya kepada cowok (suami). Walau si cewek bisa menghidupi dirinya sendiri (dengan bekerja misalnya), tetap saja si cewek berharap si cowok bisa memberikan penghidupan kepadanya. Tidak aneh malah kalau si cewek berpikiran, “Gaji gue untuk gue, tapi untuk keluarga harus dari suami dong”

Kondisi sudah ada sejak jaman baheula dan sampai akhir jaman nanti. Kenapa bisa? Ya karena emang diciptakan seperti itu.

Karena fitrahnya ini maka si cewek akan menyeleksi cowok-cowok yang bisa memenuhi kebutuhan itu. Makanya jangan heran kalau cewek sepertinya gampang tertarik dengan cowok yang lebih tajir.

Saya pernah bertanya ke mereka, “Ada dua cowok. Yang satu ganteng luar biasa tapi ekonominya standard-standard aja. Trus yang satunya lagi wajahnya cukup menarik, tapi ekonominya luar biasa. Kamu cenderung pilih yang mana?”

Kebanyakan dari cewek akan menjawab untuk memilih yang kedua. Kenapa? Well itu tadi, karena sifat dasar mereka untuk mencari cowok yang paling bisa memberikan “penghidupan” kepadanya. Sedangkan yang menjawab tidak, saya rasa cuman tidak ingin dibilang matre aja.

Trus bagimana dong?

Kita sebagai cowok juga harus fair dalam menyikapi ini. Kita selalu menuntut untuk bisa mendapatkan cewek yang cantik. Itu adalah fitrah cowok. Maka kita juga harus bisa memahami kalau cewek selalu mengharapkan cowok yang punya banyak uang.

Masak sih? Yup. Tapi ingat, tidak ada tuh yang sempurna. Baik kecantikan maupun harta. Biasanya ada embel-embelnya. Ada cowok yang banyak uang tapi malah playboy, ada cewek yang cantik tapi bloon. So ada aja kekurangannya.

Untuk menyikapinya gimana?

Pertama-tama kita sebagai cowok harus bisa menerima sifat dasar cewek dulu. Nabi Muhammad (saw) bilang, cewek itu tercipta dari tulang rusuk yang bengkok. Jika kamu mencoba meluruskannya dia akan patah, sedangkan bila kamu menerimanya kamu akan mendapatkan kebahagiaan.

Maksudnya?

Terimalah cewek dengan fitrahnya. Cewek itu suka bicara, cewek itu suka gosip, cewek itu mahluk perasaan, cewek itu suka marah tidak jelas kalau mau datang bulan, dan cewek itu matre.

Terima lah fitrahnya. Jangan berusaha merubah fitrah tersebut karena hanya berbuah kekecewaan. Kuncinya adalah gimana kita bisa menyikapinya.

Mengenai matre, kita cowok tinggal menyikapinya dengan cerdas. Matre adalah sifat dasar yang ada pada setiap perempuan dari manapun dia berasal. Tapi… kadarnya beda-beda. Nah di sini lah kita punya pilihan.

Apabila kita suka dengan seorang cewek, tetapkan hati dulu bahwa resiko “kematrean” akan kita hadapi. Setelah itu barulah kita bisa melakukan pendekatan. Nanti dalam penjajakan kita bisa menilai sejauh mana matrenya cewek ini.

Kalau ditolak? Ya itu resiko dong. Jangan karena ditolak trus melabeli si cewek “dia emang cewek matre” atau bilang “cewek daerah ini emang matre and belagu”. Bisa saja karena kita memang bukan tipe dia atau memang dia benar-benar tidak tertarik dengan kita.

Bersikaplah dewasa. Dengan kita mendekati seorang cewek, berarti kita harus berani menggambil resiko untuk ditolak. Itu udah satu paket. Kalau ditolak terus kita mengeneralisasikan cewek, berarti kita masih picik pikirannya.

Tidak dipungkiri bahwa ada cewek yang doyannya sama cowok yang punya banyak uang. Kalau ketemu yang seperti ini sih tinggalin saja. Secantik apapun dia, kalau memang kita ngga bisa memenuhi persyaratan dia ya sudah, jangan paksakan. Lapang dada saja.

Jadi kesimpulannya, matre adalah sifat semua cewek dengan kadar berbeda-beda. Kita sebagai cowok tinggal memilih cewek dengan kadar kematrean yang cocok dengan kondisi kita.

Kalau ada cewek cantik tapi kadar matrenya melebihi kemampuan diri kita, bahkan sampai bikin sakit hati maka tinggalkan dan cari yang lain saja. Carilah cewek cantik dengan kadar matre yang mau bertoleransi dengan kondisi dompet kita.

Cowok adalah makhluk perhitungan. Kalau sudah berkorban ini dan itu, inginnya si cewek juga mengerti bahwa kita udah keluar banyak untuk dia.

Tapi ingat, cewek juga punya perhitungan sendiri. Mereka akan mencari cowok yang bisa memberikan “masa depan” (terhindar dari kelaparan, bisa menyediakan kebutuhan dia untuk shopping, kosmetik, dll.– bisa memberikan kehidupan sebagai cewek).

Kalau kita belum punya banyak uang, berusahalah menjadi seorang cowok yang berpotensi untuk punya banyak uang.

Maksudnya?

Berusahalah memperbaiki keadaan ekonomi kita dengan bekerja, dan jangan muluk-muluk dalam menentukan cewek yang kita suka.

Jangan baru punya uang 1,000 tapi memaksakan diri untuk mendapatkan cewek yang standarnya 5,000. Ujung-ujungnya kita malah sakit hati.

Kalau baru bisa pake motor, carilah cewek-cewek cantik yang mau bermotor-motor ria dengan kita.

Realistis saja karena kesuksesan kita mendapatkan seorang cewek bukan dengan merubah mereka, tapi dengan memahami fitrahnya.

Berlapang dadalah, bersikap fair bahwa cewek juga punya kriteria sendiri dalam menerima seorang cowok, dan kita harus dewasa untuk menerima resiko yang ada, termasuk kalau ditolak.

Read Full Post »

Older Posts »